【摇滚音乐剧:贝伦与露西安】3 梦中之梦

现代摇滚音乐剧ver贝露故事,不专业的歌词和剧本,非填词,英文歌词中文翻译。

第三首,“爱情不长久,唯艺术永恒”。吟游诗人的梦幻演唱会(x)草木风声为之合奏,天地随之沉睡。然而无卵用还是没有留住妹子,一怒之下去找了庆哥。

联动:01 The Sun Never Rises  02 If I am the Doomed One


3. Dream in a Dream 梦中之梦

本段出场:戴隆,露西安

参考曲:《Explorers》by MUSE

《Music of the night》from 《PHANTOM OF THE OPERA》


(ANGELIC MUSIC) 

Daeron (SINGING):

戴隆(唱词):

Luthien, Luthien, please listen to me

露西安,露西安,请听我的劝告

I don't like what I see

我不喜欢我所看到的

You work yourself into a frenzy

你让自己头脑发昏

Don't lose your sanity

不要失去你的理智


It's not what you're thinking

爱并非你所想象的那样

It is not the truth

也绝非真实

The faster it goes, the sooner it hurts

它进展得越快,伤害就越早到来

It hurts you and me

伤害你,也伤害我


*Brief is love, but life is long

爱情不长久,唯我们永生


So look at me, listen to me, and hear my song

所以看着我,听我说,听我的歌声

You were lost but now you're found

你迷失了自我,但我会帮你重新找回

Lean your head on me, sleep sound and safe

把你的头靠在我肩上,你会安然无事地入睡

All that happened was just

之前发生的一切不过是

Dream in a dream

梦中之梦


Luthien, Luthien, please keep in mind

露西安,露西安,请牢记在心

I've always been your best friend

我一直都是你最好的朋友

Love doesn't fit in well

爱不适合你

With you, 'cause you're too valuable

因为你过于珍贵


Mortals who you don't know about

你不了解的那些人类

Should you not care

你也不应该关心

Thou fairest picture under the sun

你是日光下最美丽的图画

You alone inspire, forever and ever

只有你给我灵感,你永远长青


Brief is love, but art is long

爱情不长久,唯艺术永恒


So stay with me, play with me, and hear my song

所以陪在我身边,和我一同演奏,听我的歌声

You were lost but now you're found

你迷失了自我,但我会帮你重新找回

I'll keep you untouched and unharmed, I'll keep you whole

我会保护你不受污染和伤害,我会保护你完美无瑕

All you need to do

你需要做的只是

Is dream a sweet dream

做一个甜美的梦


(INTERLUDE. THE WOODS AND WIND ECHOING WITH HIS SONG). 


(HUMMING CHORUS) So look at me, listen to me, and hear my song

(合唱)所以看着我,听我说,听我的歌声

                               Daeron: oh……

You were lost but now you're found

你迷失了自我,但我会帮你重新找回

                                Nature shall soothe you, music shall solace you

                                自然会抚慰你,音乐会使你放松

Lean your head on me, sleep sound and safe

把你的头靠在我肩上,你会安然无事地入睡

                                Let me take you home and keep you whole

                                让我带你回家,保护你完整无瑕

All that happened was just

之前发生的一切不过是

Dream in a dream

梦中之梦

All you need to do

你只需要安然入睡

Is dream a sweet dream

做一场甜美的梦

(WHISPER) ...go to sleep. 

(低语)睡吧


Luthien: (ENCHANTED, THEN SUDDENLY WAKE UP, SINGING) 

露西安:(恍惚地从梦中醒来,唱词)

Daeron, Daeron, I feel disappointed

戴隆,戴隆,你让我失望

I'm not your marionette

我不是你的提线木偶

I'm more than art, if only you knew...

我也远高于艺术,如果你能明白……

(SPEAKING) Stop dreaming! it's time to wake up.

(念白)别再做梦了!是时候该醒来。

I must go find my love. 

我必须离开去找我的爱人。


(LUTHIEN LEAVES)

Daeron: (CALLS DESPERATELY) Luthien! Luthien! 

戴隆:(绝望地呼喊)露西安! 露西安!


(ECCENTRIC MUSIC) 

Daeron: (LEANING AGAINST A TREE, PANTING IN ANGUISH, THEN CALMS DOWN) 

戴隆:(靠在树上,因为愤怒而剧烈地喘息着,然后平静下来)

Luthien, Luthien, I don't like what I see

露西安,露西安,我不喜欢我所看到的

You turned away and betrayed me

你离开了我,背叛了我

(SPEAKING) Ah! You betrayed me...

啊……你背叛了我

(SINGING ODDLY) 

(用一种古怪的调子唱)

The harm this man inflicted, must come to a halt

这个人类所造成的伤害,必须被制止

The king is to be informed, the criminal is to be executed

国王需要被通知,罪犯需要被制裁

Where things went wrong, correction needs to be done

哪里出了问题,哪里就需要被修正

An order from the king, then correction will be done

只要国王的一纸命令,错误就会被修正

The criminal is to be executed, the correction is to be done

罪犯就要被制裁,错误就要被修正


(DAERON HEADS FOR MENEGROTH).



*化用了丁尼生的一句诗,原文是brief is life but love is long。


评论(11)
热度(71)
  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据