【摇滚音乐剧:贝伦与露西安】9 我愿追随繁星

音乐剧贝露第⑨首,牙口一首tenor的solo,又名Nine questions to ask God。为什么5之后是9,因为工程量太大我决定先把最想写的几首写了,其他的看情况补上        (或者坑掉)    ……67是贝伦到明霓国斯和N国的两场群戏,8是刷O吵架,这首solo是牙口去quest之前。

大家看到参考曲了,我脑海里的牙口就是一半Julien Loko的(被dracula诱惑ver的)Jonathan一半Steve Balsamo的JC,half corrupted half divine【。另外唱不到G5的牙口我是不承认的!

联动 : 01 The Sun Never Rises  02 If I am the Doomed One 03 Dream in a Dream 04 Beloved 05 Under the Skin



09. I'll follow the stars 我愿追随繁星

出场:芬罗德,雅玛瑞伊(舞蹈担当)

参考曲:

《Les forces du mal》from 《DRACULA, L'AMOUR PLUS FORT QUE LA MORT》

《Gethsemane》from 《JESUS CHRIST SUPERSTAR》


Finrod: (SINGING)

I hear the ghosts

我听见鬼魂

Rapping at my door

轻敲我的房门

In that bleak hour

在那冷酷的时刻

Four hundred years before

四百年前就已经预见


Quenta Silmarillon, the role I was given

精灵宝钻征战史中,我被赋予的职责

Death in a paean, after all the tribulations

经历重重危险,最后在一首赞美歌中死去


Has the end of the saga been written? 

但这个传奇故事的结局不是早已注定?

Does my offering matter nothing then?

那么我的牺牲是否毫无意义?

Could I endure the tortures with my soul unbroken? 

我能否承受苦痛折磨并保持自己的灵魂完整?

Would I be rewarded for fulfilling your expectation? 

如果我完成了你的期望,是否会因此得到奖赏?


Shining springs

闪光的泉水

And magical trees

魔力的森林

Joys of love and life

爱与生活的欢乐

Fascinated me, now I'm afraid

使我着迷,现在我如此恐惧


At Alqualondë bay, a child once refused to sleep

在澳阔隆迪海湾,曾经有个孩子不肯入睡

Staring at stars and pray, "don't take my light away"

望着星空祈祷,“不要夺走我的光明”


Must we exchange obedience for salvation? 

难道一定要用顺从换取救赎?

Do we have free will in this predestination? 

在宿命中我们是否有自由意志?

What's the point of all the living's torments? 

一切生者的苦痛究竟有什么意义?

Is our belief in a merciful God nothing but a delusion? 

我们所信仰的善神会不会只是错觉?


(SPEAKING) Why? 

为什么?


(INTERLUDE. FINROD KNEELS DOWN, SURROUNDED BY SPIRITS OF THE DEAD. PHANTOM OF AMARIE ENTERS AND DANCES IN TRIPLE TIME).

Spirits: (MURMURING) Come for us...Come for us...Come for us...

Finrod: (SPEAKING) No...No!


(STANDS UP, SINGING) 

I'm setting out on my journey

我将动身踏上旅程

Whatever this mission may entail

无论这个任务要求付出怎样的代价

Stars are guiding me

星光指引着我

I dedicate myself to you

我为你奉献生命


I'll reach the end of my course

我将到达我道路的终点

Through death I'd finish my role

以死亡完成我的角色

I'll follow the stars

我愿追随繁星

I sacrifice myself for you

我为你牺牲此身



间奏里跳舞的A姐我想的差不多就是1789里自由绿姐姐那种……

下一首是我也想写了很久的露公主和芬公主duet(持续兴奋的患者.jpg)


评论(5)
热度(61)